torsdag, maj 28, 2009

SOMMARLOV

Jag borde skämmas över hur längesen det var jag bloggade sist, har väl inga läsare längre.
December 08 bloggade jag sist det är snart juni 09. Jag har alltså inte bloggat på ett halvår. Och detta halvår har gått fasligt fort.

Jag har läst fyra kurser, avslutat fyra kurser och nu har jag sommarlov. Var det allt eller? Inte riktigt.
Jag har sökt jobb i ett halvår, har jag ett jobb som väntar på mig. Inte i jönköping varje fall. Det finns inga jobb som passar mig och vad fan, jag kan i princip jobba vart som helst förutom på macdonalds och tvätta toaletter.
Men nu kanske jag kommer jobba i stockholm över sommaren. Det är ju bra att fylla på cv:t, men att vara ifrån min mini-familj här i jönköping bler desto jobbigare. Aja, så länge jag har jobb så kan jag ju pendla varje helg. Och Andreas får komma upp till stockholm.

Imorn kommer jag hem till kära Stockholm och jag längtar verkligen, ska vara uppe i 2 veckor med!
Imorn blir det glida upp med Bratte! Och om man åker bil, så kan man packa lite extra, det är bara en fråga hur man ska få med sig det hem sen. Men det ska gå tycker jag! :)

Jag rensade ut vinterkläder idag! Och gud vad mycket gladare man blir bara av att se sina vår och sommar kläder fylla hyllorna i hallen. mmm, i love my shoes! Men skulle inte tacka nej till mer par. Men det kommer mer när pengar börja rulla in. och det gör dem inte. men men... vad gör det om 10år?

Jag skulle vilja ta med mig alla mina skor till sthlm. Är det resonligt att ta med sig 10 par och packa dem i en egen sportbag så man kan fylla resväskan med garderoben??
Jag har jämt så svårt att packa... det är min största last. För en helg upp till stockholm har jag skärpt mig mycket. Men när det är 2 veckor, då brinner min hjärna lite... Jag vet liksom inte vad jag ska ha med mig, ska ju hitta på massa saker nu.

Man vill ju ha nått för varje tillfälle. Jag ska träffa micaela och karin för middag, sen är det återförening med 9blåblå från Falkbergsskolan, grilla med mr Brattfalk och gäng, ska titta på bal, gå på arbetsintervju, titta på skolavslutning, festa med Micaela som fyller äldre. och SOLA SOLA SOLA. träffa angelic-pelis så klart! Jag kan tänka mig att det blir mycket roligt det närmsta 2 veckorna!

1 kommentar:

Unknown sa...

jag läser.
men vadå 4 kurser? vi har väl läst 5 kurser denna terminen. hur går det med huvudräkningen? :p