söndag, december 21, 2008

Granen står så grön och grann i garaget!

Jah!
Då har pappa varit ute och traskat och fixat en fin gran med små söta kottisar på. Jag väntar på att mina ingredienser ska anlända så jag kan börja baka lussebullar och kladdkaka... Jag vill baka baka baka!!
Känner mig lite smått uttråkad men så seg att jag helst inte vill röra mig långa sträckor alls... Möjligen till duschen och tillbaka... Eller tvn och tillbaka... Skönt att komma upp ibland till sitt barndomshem för man kan slappna av på ett helt annat sätt.. Man blir lite mer behandlad som en vuxen, ibland dock.. men det är skönt att bli bortskämd av mamma och pappa.

Kom upp till Stockholm i fredags, gick på bio med familjen och såg The day the earth stood still med Keanu Reaves. Hyr den (läs: ladda hem) istället för att kasta ut pengar på den. Den var värd att se. Men inte värd 95 spänn....

Känns som om man hållt igång ganska bra dessa 2 dagar som gått... Umgicks med Angelica i Fredags, vi vinade lite. Vaknade 8.30 av att pappa väckte mig på lördags morgon, Vin-bakis=dödligt trött, upp och sjöng för Maks som fyllde tonåring in till stan för att julhandla det sista...Fortfarande vin-bakis. Hade sjukliga craveings efter kaffe och vatten, allt för att bli människa... Knalla runt i stan hela dagen, käkade på Hoa Hoas Bronco´s Pub och åt en saftig hamburgare. Tradition på Maks födelsedag. Hem, åt världens godaste chokladtårta. Vilket resulterade att Emma rullade ner för trappen mot telefonen för att se vad fröken Angelic-Pelis roade sig med. Rullade iväg mot fröken Angelic-Pelis. Åt senare hennes goda kladdkaka vilket inte fick mig att stå mer upprätt. Fortsatt rullande position och ylande till sing star.
Innan hemgång fick jag höra en rolig historia. Kjell Snäll hade varit på en spännande fest med motorcykel knuttar, vänner till HA. Polisen stoppade honom 500 meter efter lämnande av fest.
Blev visiterad, och bilen genomsökt. Men notera denna roliga händelse... De tog hans snusburk. Men öppnade den inte....Ehhh??? Okej... de letar efter illegala vapen och droger. Men öppnar inte snusburken...för att det inte får plats en pistol där i....? Eller....
Polisen får skylla sig själva att de kallas för dumma och korkade för dem är riktigt korkade.
så till er alla brottslingar där ute som hanterar illegala droger... Spring iväg och töm en eller flera stock snus!

Tack för mig. Hej!

Inga kommentarer: